yourfitness.co.il

קרוספיט - כנסו לכושר כמו סילבסטר סטאלון


מעת לעת, אנחנו יכולים לראות אופנות וטרנדים חדשים בעולם הכושר והספורט. לא מדובר במצב בו מקצוע ספורטיבי מסוים תופס תאוצה ויותר אנשים נמשכים אליו, כמו למשל שהיה בישראל בשנות התשעים עם מקצוע הג'ודו אחרי זכייתה של יעל ארד במדליית כסף או כפי שקורה בשנים האחרונות בריצה או רכיבה על אופניים, כשיותר ויותר אנשים החלו לעסוק בכך.
הכוונה להופעתם של ענפים חדשים, חלקם מבוססים על כאלה שהיו קיימים קודם לכן וחלקם חדשים לגמרי. אחת הדוגמאות הטובות לכך, היא קרוספיט. תחום חדש יחסית אשר תופס תאוצה הן במכוני כושר והן במסגרת אימון כושר אישי וקבוצתי, כפי שאפשר לראות בפארקים ובמקומות ציבוריים אחרים.

מה זה קרוספיט?




















קרוספיט הוא אימון כושר פונקציונאלי אשר מטרתו היא לייצר מסת שריר ולשפר את היכולות התנועתיות של הגוף בחלקים שונים שלו.
השיטה הומצאה בתחילת שנות האלפיים בארצות הברית ועם הזמן הפכה להיות שיטה אימון נפוצה בכל העולם, כאשר לא רק חובבים משתמשים אלא גם ספורטאים מקצועיים נוהגים להתאמן בקרוספיט מעת לעת.

המטרה של האימונים, היא לשלב מגוון סוגי אימון על חלקים שונים בגוף, תחת אימון אחד. בצורה כזו ניתן להעניק מענה רחב לצרכים שונים, למשל, במסגרת האימון עובדים על כוח, גמישות, סיבולת שריר, סיבולת לב-ריאה, זריזות, שיווי משקל, דיוק ועוד.
בעוד שאימונים אחרים שאנחנו עושים בחדר כושר או בסביבות עבודה אחרות, נוהגים להתייחס רק לאלמנט מסוים, הרי שכן באימון של שעה-שעה וחצי, מתייחסים לכל האלמנטים יחד. זה היתרון הגדול של סוג אימונים זה.

כיצד מבצעים אימוני קרוספיט ולמי הם מתאימים

האימונים מתבצעים, כאמור, הן בחדרי כושר אשר מותאמים לכך והן במקומות ציבוריים, בין אם זה פארקים, מגרשי ספורט ועוד. על מנת לבצע את האימונים, יש להשתמש באמצעים שונים, בין אם זה משקולות, רצועות, גומיות וכן תרגילים ללא שום אביזרים. יש לערוך את האימון במסגרת זמן קצובה, כאשר חושב לוודא שכל אימון בנוי אחרת, על מנת לא לאמץ את אותם שרירים, הגיוון באימונים חשוב גם בשביל לייצר עניין אך גם בשביל לעלות בכל אימון את דרגת הקושי שלו.

אימוני קרוספיט יכולים להתאים למגוון רחב של מתאמנים, בין אם מדובר במתאמנים חובבים או מקצועיים. עם זאת, האימונים אינם מתאימים למי שלא התאמן קודם לכן כלל, מאחר והוא לא יהיה בנוי לסוג כזה של אימונים ללא בסיס של כושר גופני, לא לילדים מתחת לגיל 16 שכן האימונים יכולים להשפיע על תהליך הצמיחה שלהם, וכן לא עבור ספורטאים שאינם זקוקים למסת שריר (במקרה כזה, הם יכולים לעשות חלק מהתרגילים, למשל אלה שעוסקים בגמישות, דיוק, מהירות וכוח).

לפני סיום, חשוב להדגיש, אימוני קרוספיט הם מאוד אינטנסיביים גם אם מדובר על משך זמן קצר יחסית של אימון. לכן חשוב להקפיד על כך שאנחנו שומרים על הגוף שלנו, לשם כך יש לבצע מתיחות ושחרורים לפני ואחרי האימון, וכן נשמור על תזונה בריאה ומזינה.



02/09/2018    המאמר עודכן בתאריך 02/09/2018    yourfitness.co.il
פורום חדרי כושר

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר yourfitness.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 yourfitness.co.il כל הזכויות שמורות
אתר חדרי כושר מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום חדרי כושר
מעוניינים במבצעים במכוני הכושר הטובים בארץ? מלאו את הטופס וקבלו פרטים
אנחנו עובדים עם חדרי הכושר מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!